3/27/08

Ley que crítica la evolución es debilitada

TALLAHASSEE -- A bill to ensure teachers can scientifically criticize evolution was made less controversial Wednesday when it was re-written to all but bar the controversial theory of Intelligent Design in science classrooms.
Originally, the bill encouraged teachers to present the ''full range'' of ''scientific information'' about evolution, but it didn't define what that information is.

And that lead to the real possibility that teachers could profess the Intelligent Design, which a 2005 federal court banned from Pennsylvania science classrooms because it was a religious theory in that it posits an intelligent cause -- God to most adherents -- designed biological organisms.

To quell critics who thought that she was trying to sneak religion in the classroom, Sen. Ronda Storms, a Valrico Republican, decided to define scientific information as ``germane current facts, data, and peer-reviewed research specific to the topic of chemical and biological evolution as prescribed in Florida's Science Standards.''

Storms said the standards are too ''dogmatic'' and could unfairly lead to penalties of teachers and students who question evolution.

Storm's changes pleased scientists like as Paul Cottle, an FSU physics professor, and Gerry Meisels, a chemistry professor at the University of South Florida. Both men helped form the new state science standards, approved last month by the Board of Education, that evolution be explicitly taught clearly and consistently for the first time in Florida public schools.

They both noted that the standards already call for critical thinking, so they questioned the motives of the religiously minded groups pushing for the bill.

''The standards are not broken. Please don't try to fix them,'' Meisels said.


Típico de los fundamentalistas religiosos. Cuando la base de tu fe choca de frente con lo que se conoce del mundo natural y con los conocimientos y descubrimientos científicos, los creyentes tienen dos opciones:

La primera es aceptar la nueva información e intentar de alguna forma acomodarla con sus creencias. Esto es posible y podemos ver como la iglesia católica hasta el momento lo ha estado intentando, pero creo que con severas consecuencias. El reporte de la investigación del PEW encontró que los católicos estan abandonando su religión en masa, ya sea por otras iglesias mas fundamentalistas o por el secularismo/agnosticismo. Esto es una consecuencia obvia! Para acomodar toda esta nueva información, la iglesia tiene que inventarse nuevas formas de ajustar sus enseñanzas, y estas cada vez se tornas mas ridículas y mas dificiles de tragar. Por lo tanto la gente termina dejando de creer.

La segunda opción es ignorar la nueva información por completo. Dado que esta información contradice tus creencias mas profundas de como funciona el mundo, la gente opta por tomar una decisición entre una o la otra y optan por creer que la biblia es la palabra inerrante de Dios. Para hacer esto, tienen que creer que todas las palabras que contiene ese libro son verdaderas, sin excepción. Por esto, creen que la tierra solo tiene 6,000 años, los dinosaurios existieron junto con los humanos y estos los montaban como caballos, etc. etc. Es esta la decisión que toman los católicos que se mueven a otras religiones mas fundamentalistas.

Gracias a Dios (jajajajaja!) que en este caso el sentido común y la ciencia prevaleció. Pero de seguro los fundamentalistas continuaran intentando vendernos el diseño inteligente como ciencia y continuaran intentando de introducirlo en los curriculos escolares.

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